2009年2月17日星期二

民青团促警彻查暗杀事件内幕

17、02、2009 南洋商报

17、02、2009 星洲日报

17、02、2009 东方日报

17、02、2009 光华日报

针对槟州首席部长林冠英先生发表之言论,槟州民青团丹绒区团深表关切,决定向警方作出投报,以彻查暗杀言论的来龙去脉,确保首长人身安全及维护槟州安宁。

基于林首长的言论,警方若然没有调查清楚,势将造成对槟州民众之困扰:

1.。促请警方加派人手保护林首长安全,确保槟州局势不受影响。

2.。警方有必要厘清事件的真实性,还大众一个安全州属。不然,以林首长一州之尊,尚且面对生命威胁,一般民众岂不更加人心惶惶?

3.。无论此言论获得证实与否,林首长及警方都有必要作出澄清,否则肯定对外资入驻造成阻力,对槟州工商业造成艰巨的影响,特别是外资掌控的制造业及打击外来游客的来访意愿。

4.。促请林首长谨言慎行,勿轻易发表足以损害槟州民生经济之言论。

槟州民青团丹绒区团文告。

Pihak Pemuda Gerakan Parti Pulau Pinang amat khuatir tentang komen pembunuhan yang diberi oleh Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng baru-baru ini, dan memutus untuk membuat laporan polis supaya polis dapat menjalankan satu siasatan lengkap kepada komen tersebut dan memastikan keselamatan Ketua menteri sendiri dan mengekalkan keamanan di Pulau Pinang.

Jika pihak polis tidak menyiasat komen Ketua Menteri Lim Guan Eng dengan teliti, maka akan mengakibatkan keliruan dan ketakutan antara rakyat Pulau Pinang:

1.. Pihak polis adalah diminta supaya menambah lebih ramai kakitangan untuk melindungi keselamatan Ketua Menteri bagi memastikan bahawa keadaan di Pulau Pinang tidak terjejas.


2.. Pihak polis perlu menyiasat realiti bagi kejadian tersebut, untuk memastikan keselamatan negeri ini. Jikalau Lim Guan Eng sebagai pemimpin negeri yang berada dalam bahaya, orang awam akan lagi berasa bimbang dan panik.

3.. Ketua Menteri dan pihak polis perlu menjelaskan bahawa kenyataan tersebut adalah benar ataupun salah, supaya tidak menjadi rintangan kepada pelaburan asing di negeri ini dan memberi kesan buruk kepada sektor perindustrian dan perdagangan di Pulau Pinang terutama pelaburan asing dan pelancong antarabangsa yang akan datang.

4.. Ketua Menteri perlu berhati-hati dalam ucapan beliau dan tidak memberi sebarang kenyataan yang boleh merosakkan dan memburukan kehidupan rakyat Pulau Pinang.

Kenyataan ini dikeluarkan oleh Pihak Pemuda Gerakan Parti Pulau Pinang, Bahagian Tanjung.

1 条评论:

  1. Thanks for people "Busy Body":
    Report the problem to Police..

    回复删除

针对主题发表,严禁人身攻击
如有粗言秽语,勿怪一律删除