2009年7月31日星期五

民青七问

31、7、09 东方日报

31、7、09 东方日报

31、7、09 光明日报

有关社青团的问题,都已清楚记录在行政议会档案,我们不需要在这边回答,反而是社青团应该以当朝政府的身份,回答人民的问题!
Soalan yang dikemukan oleh pemuda DAP , jawapannya boleh didapati dengan membaca minit mesyuarat exco , oleh itu kita fikir tidak perlu menjawab dan sepatutnya kerajaan negeri pakatan rakyat harus bertanggungjawab merperjelaskan kepada raktay negeri pulau pinang .

1最后部分的购地费既然已经逾期多时,为何林冠英首长不取消这项土地转换?
jikalau tempoh bayaran tanah sudah terlepas tarikh tempohnya , mengapa ketua menteri masih meluluskan pernukaran hakmilik tanah ?

2为什么林冠英一上台,就紧张的在19天内完成土地转换手续?为什么不先冻结这个转换手续,以厘清所有疑点?
Mengapakah sejurus selepas ketua menteri pulau pinang lim guan eng menjawat jawatan ketua menteri pulau pinang iaitu 19 hari selepas kemenangan pilihan raya , beliau pun memluluskan permohonan permilikan tanah kampung buah pala ? mengapa tidak menghentikan kesemua process permohonan dan membuat penyasiatan sebelum meluluskan permohonan tersebut ?

3行动党政府既然在08年3月14号收取剩下的M2,240,000.00购地费、在3月27号发出地契,证明行动党政府已经接受发展计划,为什么行动党领袖在09年还大声呐喊保村?是否有意欺骗村民?
kerajaan pakatan telah menerima bayaran 70% daripada jumlah bayaran tanah pada tarikh 14 march , dan kerajaan telah memberi geran tanah pada 27 march , ini membuktikan kerajaan telah mengiktiraf pelan pembangunan tersebut . Akan tetapi sekarang , kerajaan negeri pula yang membantah pelan pembangunan tersebut ?? adakah perbuatan ini menipu penduduk disitu ?

4为什么林冠英首长在向合作社付出地契及完全接受发展计划后,却又反悔而扬言取消发展计划,那即将面对的1亿五千万赔偿款额要由谁负责?是否到时又准备赖到许子根身上?
mengapa ketua menteri lim guan eng memberi geran tanah kepada JKP dan meluluskan pelan pembangunan, tetapi sekarang beliau pula yang membantah ? jikalau kerajaan disaman dan dikenekan bayaran pampasan kepada kontraktorsebanyak 1.5 billion , siapakah perlu bertanggungjawab ?

5民联领袖特别是行动党,曾否向豆蔻村村民承诺村子长存?这承诺还有效吗?
kelima-lima ADUN berbangsa india , pernahkah mereka perjanji kepada penduduk disitu bahawa kampung buah pala akan kekal selama-lamanya ?

6林冠英为何在还没有应用前朝政府预设的条件以妥善安排居民之前,就签署最后文件以完成所有土地转换手续?
mengapa ketua menteri LGE , tidak meneliti syarat-syarat yang ditetapkan oleh kerajaan dahulu ? iaitu, pihak kontraktor mesti memberi pampasan serta mengamnbil langkah langkah untuk mengatur kawasan kediaman yang baru untuk penduduk disitu sebelum meluluskan pernukanran hak milik tanah ?

7为什么选择性公开行政议会记录,而不是公开全部问题,特别是林冠英首长掌权后的文件?到底有什么隐议程?
semasa mengemukakan minit mesyuarat , mengapa hanya sebahagian daripada semua minit mesyuarat dikemukan kepada media ? terutamanya minit mesyuarat LGE sahaja dikemukan ? ada apa agenda tersembuniyi ?

4 条评论:

  1. 在"(社青团应向林冠英询问!)的贴文里!"
    你说:
    (我的部落文章都是见报后才上载的,如果你有任何问题,麻烦你通过正常管道,以一个见得人的身份在报章上发问吧!

    如果每个连老几都不知道的闲杂人都要我应酬,岂不是很不得空?

    我通常都看天空翱翔的飞鸟,对那些蛇虫鼠蚁乌龟鳖之类的没什么兴趣,你慢慢。。。)


    我回:
    你的部落文章都是见报后才上载
    的,这我知道。

    我小民一个,您民青的原则是为民服务,不畏权贵,如果我对你的文告有任何的疑问,我看你在这回答我不难吧?

    讽刺的是在回答不了我,还在回避大打太极,走路看天,小心鸟粪飘到你的乌鸦嘴,没看地上踏到蕉皮跌得满口狗粪的机会好高。

    从你刚回答我的疑问,看得出你是机会主义的人,你说要为人民服务是个淹盖你的目地的口好,身体力行的专心为服务社会政客会分你我吗?
    受不了批评还要当我是闲杂人,还要知道我是老几的,把人人们分类为敌人和朋友,如下届你有机会上阵,你的下场是如何你该心里有数,你是那一类政客有智慧的读者也会分辨。
    还要强调多一次,我是槟州小民而已。
    而我还认识你,所以不想骂你粗话,将来的一天你会知道我的身份,到时才来话当年你的敢怒敢言,为民服务,不畏权贵和所作所为有没为背良心吗。

    PS:你不想回答我也可以,只要读者有看您上载的贴文和我的评论,就让读者自己分析吧。

    回复删除
  2. 如果你是我的朋友,我当然会好好招待!

    但你到小钟的部落骂他小乌龟,凭这一点,我何必应酬你?

    算了吧,箭青,不要在我面前扮中立了啦!

    p/s 真不好意思,不要以为每个人参政都像你老板这样,要当大首长,要住豪宅,要成为百万富翁的!

    回复删除
  3. 如果你是我朋友,那一定有我的电话吧?来个短讯,小弟请喝茶赔罪。

    如果电话号码都没有,那我大可说认识美国总统啦!

    回复删除
  4. (我还认识你,所以不想骂你粗话,)
    的意识你都搞不清,我有说是你朋友吗?又来猜。

    广东人说:面子是人给的,脸甲是自己拿来丢的。(送你的良言,当然如是禽兽就做废我的良言)

    我是箭青? 还在猜。

    我扮中立?人类是感接得到的,太监和乌龟除外。

    小乌龟是谁?我不认识也没看过,你就介绍给读者们认识认识,希望我不认识小乌龟,我评他是一堆王八乌龟大小太监的枪手,你不爽可到那嘲热闹,也评评理挺小乌龟的。

    我也不要猜他的身份了,猜猜党。

    我也是百万的一份子,你不爱钱?不用钱?不住,不要,还是自己还没本事住豪宅?

    参政和工作拿薪水都是每人的工作。
    你的職業: 董事经理白做的吗?没薪水拿吗?还是不事生产吗?或挂个名?
    打野战的你不希为放炮付则,你有除了参政以外的一份職業。可扮清高吗!

    我都没和你啖生意,也没和你搞政党或开会等等,要你应酬吗?

    在社会打滚找空头,要应酬是免不了,利益的关系吗?

    叫你回答小民的题问,你都当是一
    种应酬,可悲!
    您的口号给人看爽的,你机会主义的心态,现在读者们可一目了然了。
    **回不回答由你,别应酬我,没利益上的关系,看你是不做的**

    回复删除

针对主题发表,严禁人身攻击
如有粗言秽语,勿怪一律删除